Resultaat 1 - 10 (van 15)

• Tweede etage gesloten op 21 maart Bekijk details

18 maart 2024

Op donderdag 21 maart zal de tweede etage vanaf 16:00 uur niet toegankelijk zijn voor publiek. Dit in verband met een besloten bijeenkomst. De studiecabines zijn te gebruiken tot 16:30 uur.

• Openingstijden feestdagen Bekijk details

11 maart 2024

Komende tijd zijn er weer een aantal extra dagen dat de Bibliotheek gesloten is. En vanaf 1 april wijzigen de openingstijden. Hier staat alles op een rijtje.

• Boekverkoop in Bibliotheek Purmerend Bekijk details

4 maart 2024

Tijdens de Boekenweek van 16 t/m 24 maart is er een verkoop van boeken die uit onze collectie verdwijnen. Regelmatig doorlopen we onze enorme collectie en proberen deze zoveel mogelijk relevant en actueel te houden. Boeken die we niet meer in onze collectie willen houden, zijn te koop.

• Welk soort boeken wil je zien? Bekijk details

6 februari 2024

Heb je een leuk boek gelezen? Zoek heel gemakkelijk door te slepen of te klikken een boek dat past bij wat je al gelezen hebt. Zoek het boek dat je wilt matchen!

• Welkboek kies jij? Bekijk details

6 februari 2024

Inspiratie nodig? Een goed boek kiezen uit het enorme aanbod van de Bibliotheek is nu heel leuk met WelkBoek. Kies een van de vier ingangen en laat je verrassen.

• Digitale tijdschriften in online Bibliotheek Bekijk details

5 januari 2024

Lees ook tijdschriften in de app van de online Bibliotheek. Of je nu houdt van gierende banden, yin yoga, roddel of opinie: wij hebben er een tijdschrift van in de collectie. Kijk welke titels we hebben!

• Tariefsverhoging abonnementen Bekijk details

29 november 2023

De Bibliotheek moet het komende jaar de prijzen van de abonnementen iets verhogen om stijgende kosten op te vangen en de dienstverlening op peil te houden. De jaarabonnementen hebben een verhoging van € 2,50.

• Elke zondag open Bekijk details

11 september 2023

Vanaf 10 september is de Bibliotheek Purmerend weer elke zondag geopend. Wil je rustig een krantje of tijdschrift lezen? Eindelijk tijd om dat boek van je lijstje te zoeken? Of kom je om te studeren? Iedereen is welkom.

• 20 Waterlandse taalverhalen gepresenteerd Bekijk details

5 september 2023

Het is de Week van Lezen en Schrijven. Tijdens de opening van het seizoen op zondag 10 september werd het boek: “Mijn tong krult niet goed om de eu’s en ui’s”; 20 Waterlandse taalverhalen gepresenteerd. Hierin staan 20 taalverhalen in woord en beeld van mensen die wekelijks werken aan hun taal en digitale vaardigheden.

• De Bibliotheek zoekt vrijwilligers Bekijk details

26 april 2023

Houd je van boeken, (voor)lezen, mensen en andere culturen? We zoeken vrijwilligers voor de frontoffice, De VoorleesExpress en het NL plein.

Paginanavigatie