Van vrijdagavond 26 april tot en met zondagochtend 28 april staan onderhoudswerkzaamheden gepland aan ons computersysteem. In de nacht van vrijdag op zaterdag kun je daarom van 23.00 uur tot 8.00 uur niet inloggen met je account en geen reserveringen plaatsen. Hetzelfde geldt voor de nacht van zaterdag op zondag. Excuses voor de overlast.

20 Waterlandse taalverhalen gepresenteerd

Gepubliceerd op: 5 september 2023 12:18

Het is de Week van Lezen en Schrijven. Tijdens de opening van het seizoen op zondag 10 september werd het boek: “Mijn tong krult niet goed om de eu’s en ui’s”; 20 Waterlandse taalverhalen gepresenteerd. Hierin staan 20 taalverhalen in woord en beeld van mensen die wekelijks werken aan hun taal en digitale vaardigheden.

Een ode aan onze bezoekers

Dit boek is een ode aan hen die de stap naar de Bibliotheek zetten om beter Nederlands te leren. Maar ook aan degenen die hun digitale vaardigheden willen verbeteren. Aan ouders die de school van hun kinderen beter willen begrijpen of die met hun gezin een traject met de VoorleesExpress aangaan.

 We merken hoe intens het is om als volwassene het Nederlands als tweede taal te leren, maar ook hoeveel het oplevert. We zien hoeveel moed ervoor nodig is om op latere leeftijd te leren lezen en schrijven als het Nederlands je moedertaal is. En hoe mooi is het als deelnemers aan digitale basistrainingen trots onze mails kunnen beantwoorden.

Wil je alle verhalen lezen?

Kom dan naar de Bibliotheek. Daar ligt een prachtig groot exemplaar ter inzage.Ook zijn er exemplaren die je kunt lenen en thuis rustig kunt bekijken.Het boek is ook te koop.

Naar de Taalverhalen