De beste voorlezers van Bibliotheek Waterland 2024

Gepubliceerd op: 27 februari 2024 10:24

De Nationale Voorleeswedstrijd is de spannendste leesbevorderingscampagne voor groep 7 en 8. Kinderen nemen het tegen elkaar op in verschillende wedstrijdrondes. In Bibliotheek Waterland werden er twee rondes gehouden. Onze winnaars zijn Logan Kroon uit Monnickendam en Max Mul uit Ilpendam! Uit de 24 kandidaten die streden in Purmerend en in Monnickendam werden Logan en Max gekozen als de beste voorlezers.

De jury over Logan: "met zijn rustige stem heeft Logan uit Harry Potter en de Vuurbeker van J.K. Rowling heel goed voorgelezen. Hij maakte contact met het publiek en kon de spanning en de emotie van het fragment goed overbrengen".

In Purmerend werd het verlossende woord door juryvoorzitter Kai Kohnstamm uitgesproken. "Max heeft met een heldere stem het voorleesfragment uit Sjakie en de Chocoladefabriek van Roald Dahl heel goed voorgelezen. Hij gaf een fantastische inleiding en las krachtig voor op de juiste momenten. Het publiek werd meegevoerd in het verhaal."

Deze winnaars mogen regio Waterland vertegenwoordigen in de regionale ronde. We wensen Max en Logan heel veel succes daarbij en veel voorleesplezier!

(foto onder: winnaar Max Mul, foto boven: Logan Kroon)