Aan de slag met rijke teksten

Gepubliceerd op: 27 februari 2024 09:51

Elke leerkracht in Nederland heeft de term rijke teksten waarschijnlijk al vaak gehoord. Het is alleen niet voor iedereen duidelijk wat dat nou eigenlijk zijn, wat er zo goed aan is en hoe je ermee werkt. Daarom heeft Bibliotheek Waterland de training ‘Aan de slag met rijke teksten’ gemaakt voor leerkrachten vanaf groep 5.

In elke sessie bespreken de trainers Yvette en Anouk wetenschappelijk onderzoek, demonstreren ze werkvormen en geven ze een hele rits tips waarmee leerkrachten de volgende dag al mee aan de slag kunnen. Met hun vakinhoudelijke kennis én jarenlange ervaring voor de klas inspireren ze de deelnemers om hun leesonderwijs zelf vorm te gaan geven.

“Leerkrachten hebben genoeg in huis om dit zelf te doen,” werd de eerste groep tegen het einde van de cursus verzekerd. “Zónder methode.” Na afloop waren de leerkrachten stuk voor stuk in de Bieb te vinden met armen vol jeugdboeken en twinkelende ogen.

De volgende ronde van de training zal plaatsvinden op 22 mei, 29 mei en 5 juni in de Bibliotheek van Volendam.

Meld je hier aan voor de training