Van vrijdagavond 26 april tot en met zondagochtend 28 april staan onderhoudswerkzaamheden gepland aan ons computersysteem. In de nacht van vrijdag op zaterdag kun je daarom van 23.00 uur tot 8.00 uur niet inloggen met je account en geen reserveringen plaatsen. Hetzelfde geldt voor de nacht van zaterdag op zondag. Excuses voor de overlast.

Vrijwilligers gevraagd

Gepubliceerd op: 4 april 2024 13:59

Wij zijn op zoek naar versterking van de vrijwilligers van de VoorleesExpress en DoorleesExpress. Vrijwilligers die wekelijks een uurtje naar een vast gezin gaan in Purmerend, Edam-Volendam, Landsmeer of Den Ilp. En die het leuk vinden om kinderen tussen de 2 en 12 jaar de taal te laten ontdekken. Want goed kunnen lezen is de basis voor een kansrijke toekomst.

De Voorleesexpress

Bibliotheek Waterland maakt zich al jarenlang sterk voor het bevorderen van leesplezier bij kinderen. Want wie goed kan lezen heeft de toekomst! De VoorleesExpress koppelt vrijwilligers aan een Nederlands of meertalig gezin met kinderen in de leeftijd van de basisschool waar het voorlezen en/of zelf lezen niet vanzelfsprekend is.

Wat ga je doen?

Via de VoorleesExpress en DoorleesExpress kun jij, met maar één uurtje in de week, een groot verschil maken voor een kind in je omgeving. Door samen 20 keer te lezen, taalspelletjes te doen en lekker veel te kletsen heb je een meetbaar effect op de taalontwikkeling van een kind. Met ouders kijk je op welke manier zij mee kunnen doen. Zo maak je samen een feestje van taal.

Meer weten?

Neem een kijkje op www.voorleesexpress.nl en www.doorleesexpress.nl.

Voor een vrijblijvend en oriënterend gesprek met één van de coördinatoren van de Voor- en DoorleesExpress kan je een afspraak maken met Ilonca Erhardt, telefoon en whatsapp 06-82320102 of e-mail voorleesexpress@bibliotheekwaterland.nl

Je kunt ook kijken op de pagina Vacatures voor vrijwilligers voor meer informatie.

(Foto credit: Peter Hardewijn. Voorleesvrijwilliger Phuc)