En de Dichter des Waterlands is....

Gepubliceerd op: 1 april 2023 12:41

Melle Dotinga uit Monnickendam is de nieuwe Dichter des Waterlands. Afgelopen vrijdag, in de Bibliotheek Volendam, ontving hij de titel uit handen van wethouder Vincent Tuijp.

Melle Dotinga uit Monnickendam is de nieuwe Dichter des Waterlands. Met de woorden: “Hij is een dichter die durft te spelen met woorden en weet te overtuigen”, kondigde Tsead Bruinja, oud-Dichter des Vaderlands, afgelopen vrijdag de nieuwe Dichter des Waterlands aan.

De jury, bestaande uit Tsead Bruinja, Evert Smit (de eerste Dichter des Waterlands), Frank Bond (Cultuurcoördinator Edam-Volendam) en Femke Frantzen van Bibliotheek Waterland, waren bijzonder enthousiast over de kwaliteit van de inzendingen. “Melle sprong er voor ons uit. Hij overtuigt met toegankelijke gedichten waarbij hij de lezer weet te betrekken, en dat past goed bij de rol van Dichter des Waterlands.” Verder vindt de jury het interessant dat Melle als inwoner van Monnickendam – min of meer als ‘buitenstaander’ – een objectieve en verfrissende blik kan werpen op de gemeente Edam-Volendam én Waterland.

Meer over de Dichter des Waterlands