Resultaat 11 - 18 (van 18)

• Elke zondag open Bekijk details

11 september 2023

Vanaf 10 september is de Bibliotheek Purmerend weer elke zondag geopend. Wil je rustig een krantje of tijdschrift lezen? Eindelijk tijd om dat boek van je lijstje te zoeken? Of kom je om te studeren? Iedereen is welkom.

• 20 Waterlandse taalverhalen gepresenteerd Bekijk details

5 september 2023

Het is de Week van Lezen en Schrijven. Tijdens de opening van het seizoen op zondag 10 september werd het boek: “Mijn tong krult niet goed om de eu’s en ui’s”; 20 Waterlandse taalverhalen gepresenteerd. Hierin staan 20 taalverhalen in woord en beeld van mensen die wekelijks werken aan hun taal en digitale vaardigheden.

• De Bibliotheek zoekt vrijwilligers Bekijk details

26 april 2023

Houd je van boeken, (voor)lezen, mensen en andere culturen? We zoeken vrijwilligers voor de frontoffice, De VoorleesExpress en het NL plein.

• En de Dichter des Waterlands is.... Bekijk details

1 april 2023

Melle Dotinga uit Monnickendam is de nieuwe Dichter des Waterlands. Afgelopen vrijdag, in de Bibliotheek Volendam, ontving hij de titel uit handen van wethouder Vincent Tuijp.

• Lale Gül te gast tijdens Boekenweek Bekijk details

21 maart 2023

Lale Gül was tijdens de Boekenweek te gast in Bibliotheek Waterland voor een lezing. Ook praat ze met Norbert en Sylvia in de podcast What the BIEB! over haar tijd als kind in de bibliotheek (met gratis bekertje chocomelk) en over het nieuwe boek waar ze mee bezig is.

• Dichter des Waterland Bekijk details

28 december 2022

Dicht jij ook en wil je je gedachten en gedichten voorleggen aan een groter publiek? Ding dan mee naar de ere titel Dichter des Waterlands.

• Nieuwe podcast - kinderboeken voor de feestdagen Bekijk details

23 november 2022

Sinterklaas en Kerst staan voor de deur dus we bespreken kinderboeken!

• Podcast #18 met minister Dennis Wiersma Bekijk details

8 september 2022

Er staat weer een nieuwe What the BIEB! podcast online. Sylvia Bakker (initiatiefnemer van deze podcast) en Norbert van Halderen (directeur Bibliotheek Waterland) gaan dit keer in gesprek met de Minister voor Primair en Voortgezet Onderwijs, Dennis Wiersma.

Paginanavigatie