Activiteiten met het voortgezet onderwijs

• Poezië op de planken Bekijk details

8 november 2019

De Week van de Poëzie is een mooie aanleiding om eens aan de slag te gaan met poëzie in de klas. Er zijn kant en klare lessen beschikbaar maar je kunt ook er voor kiezen om de lessen te laten uitvoeren.

• Movietrader Bekijk details

12 oktober 2019

Mediawijsheid is een containerbegrip maar de bibliotheek heeft een aantal programma’s waar mee leerlingen in het voortgezet onderwijs tips en trucs aangereikt krijgen om zich veilig en bewust te bewegen op het internet en sociale media.

• Informatievaardigheid voor havo, vwo en vmbo Bekijk details

12 oktober 2019

Leerlingen googelen allemaal maar vinden het toch lastig om betrouwbare informatie te vinden voor profiel- of sectiewerkstuk.

• Project Boekvrienden vmbo Bekijk details

12 oktober 2019

Vmbo 3 leerlingenkader-beroeps lezen voor in groep 1-2 van het basisonderwijs en op kinderdagverblijven.

• Ontwerp een boekenkast Bekijk details

12 oktober 2018

Samenwerking in het kader van Kunst van lezen met de Technische School de Triade in Edam. De afdeling Style en Design kreeg de opdracht een boekenkast te ontwerpen voor de Bibliotheek Volendam.

• Poezieproject havo-vwo 3 Bekijk details

12 oktober 2018

In het kader van de vakken CKV en Nederlands hebben wij met het Don Bosco voor de klassen 3 van VWO en Havo gastlessen verzorgd over Poezië. Het thema was Honderd jaar droge voeten.

• Mini boekenshow Bekijk details

7 november 2017

Weinig tijd en toch op de hoogte zijn van de nieuwste boeken voor jongeren?