Van vrijdagavond 26 april tot en met zondagochtend 28 april staan onderhoudswerkzaamheden gepland aan ons computersysteem. In de nacht van vrijdag op zaterdag kun je daarom van 23.00 uur tot 8.00 uur niet inloggen met je account en geen reserveringen plaatsen. Hetzelfde geldt voor de nacht van zaterdag op zondag. Excuses voor de overlast.

Resultaat 1 - 10 (van 18)

• Wegens onderhoud netwerk geen toegang tot je account Bekijk details

22 april 2024

In de nacht van vrijdag 26 op zaterdag 27 april (Koningsdag) wordt er groot onderhoud gepleegd aan het netwerk in het Amsterdam Data Centrum.

• Jaarbericht 2023 Bekijk details

15 april 2024

We hebben een prachtig jaar om op terug te kijken. Er is meer dan ooit gewerkt aan een gevarieerd en aansprekend aanbod en we hebben ervaren dat we in de gehele regio op veel waardering kunnen rekenen.

• Vrijwilligers gevraagd Bekijk details

4 april 2024

Wij zijn op zoek naar versterking van de vrijwilligers van de VoorleesExpress en DoorleesExpress. Vrijwilligers die wekelijks een uurtje naar een vast gezin gaan in Purmerend, Edam-Volendam, Landsmeer of Den Ilp. En die het leuk vinden om kinderen tussen de 2 en 12 jaar de taal te laten ontdekken. Want goed kunnen lezen is de basis voor een kansrijke toekomst.

• Uitzendbureau in de Bibliotheek Bekijk details

4 april 2024

Met ingang van 2 april is uitzendbureau Start People iedere dinsdag aanwezig in de Bibliotheek Purmerend. Start People helpt inwoners bij vragen over bijvoorbeeld vacatures, cv of sollicitatiebrief.

• De Bibliotheek als huiskamer van de samenleving Bekijk details

28 maart 2024

Niet alleen inwoners van de gemeente Purmerend weten het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) te vinden. Voor vragen en hulp bij het regelen van digitale zaken van de overheid. Ook de medewerkers van de Belastingdienst en dienst Toeslagen kwamen een kijkje nemen in de Bibliotheek Purmerend.

• Openingstijden feestdagen Bekijk details

11 maart 2024

Komende tijd zijn er weer een aantal extra dagen dat de Bibliotheek Waterland gesloten is. En vanaf 1 april wijzigen de openingstijden in Purmerend. Hier staat alles op een rijtje.

• Welk soort boeken wil je zien? Bekijk details

6 februari 2024

Heb je een leuk boek gelezen? Zoek heel gemakkelijk door te slepen of te klikken een boek dat past bij wat je al gelezen hebt. Zoek het boek dat je wilt matchen!

• Welkboek kies jij? Bekijk details

6 februari 2024

Inspiratie nodig? Een goed boek kiezen uit het enorme aanbod van de Bibliotheek is nu heel leuk met WelkBoek. Kies een van de vier ingangen en laat je verrassen.

• Digitale tijdschriften in online Bibliotheek Bekijk details

5 januari 2024

Lees ook tijdschriften in de app van de online Bibliotheek. Of je nu houdt van gierende banden, yin yoga, roddel of opinie: wij hebben er een tijdschrift van in de collectie. Kijk welke titels we hebben!

• Tariefsverhoging abonnementen Bekijk details

29 november 2023

De Bibliotheek moet het komende jaar de prijzen van de abonnementen iets verhogen om stijgende kosten op te vangen en de dienstverlening op peil te houden. De jaarabonnementen hebben een verhoging van € 2,50.

Paginanavigatie